Senarai Pengedar Shaklee

Wednesday, September 3, 2014

SHAKLEE EFFECT: SAKIT KEPALA / MIGRAIN

.




Minggu lepas,  keadaan kesihatan akak tidak mengizinkan. Akak  mengalami sakit kepala yang berdenyut-denyut dan kesakitan tersebut melarat hingga ke leher dan bahu. Dua hingga tiga hari juga akak derita (deritalah sangat kan). Tapi serius memang sakit. Sebenarnya dah lama akak tak kena sakit macam ni. 




Akhirnya akak mengambil keputusan untuk ke Poliklinik yang berdekatan. Kebetulan kawan akak kerja di situ, dia lah yang bantu akak (tak payah ambik nombor ok...kalau tak jenuh lah tunggu giliran). Mula2 ambik tekanan darah, lepas tu buat ujian darah. Kemudian masuk bilik doktor diiringi kawan akak tadi. Dipendekkan cerita, doktor tanya lah akak sakit apa kan. Akak pun cerita dari A sampai Z. Last2 doktor kata akak gastrik. Akak pun bagi tau doktor, "Saya tak de gastrik doktor" hahaha pandai2 je akak kan. 

Pas tu doktor kata gastrik ni ada 3 jenis...bla,,,bla,,,bla panjang lebarlah penerangan doktor. Doktor pun tanya... biasanya akak ambik ubat apa untuk hilangkan sakit kepala. Akak bagi tau doktor,  akak dah lama tak ambik ubat-ubatan. Akak amik vitamin je. Tapi dah hampir sebulan lebih akak tak ambik B.Complex. Ngapa ek?? Ermmm...konon2 nak jadi testimoni. Apa akan jadi kalau tak ambik B.Complex...So, inilah kesannya. Sakit kepala ku datang lagi. 


Akak diberi 2 jenis ubat secara suntikan. Suntikan ubat pertama menyebabkan akak pening serta merta. Ubat kedua ok je. Akak disuruh berehat untuk hilangkan rasa pening kesan ubat yg pertama.  Doktor nak bagi MC. tapi akak tak nak (akak pekerja yang rajin ok).

Akak pun kembali ke sekolah untuk sambung tugas. Bayangkan selepas suntikan ubat tu...sakit kepala, tengkuk dan bahu semakin hilang. Kuat betul DOS ubat ni. 

Pengajaran kepada akak.  Lain kali...JANGAN TINGGALKAN B.COMPLEX!!. Walaupun ada segelintir kwn2 akak kata B. Complex ni naikkan selera makan. Ye kerrr??? Akak tak rasa gitu lak. Kita ambik vitamin ni untuk tampung kekurangan nutrien dalam pemakanan seharian. Kalau tak ambik B. Complex pun akak berselera jugak. Semuanya berbalik kepada diri kita sendiri. Tepuk dada tanya selera. Jangan nak salahkan vitamin ok. 

Keesokkannya akak sambung semula pengambilan B.Complex seperti biasa. Alhamdulillah sakit kepala akak dah hilang. Actually akak ambik B. Complex dan Ostematrix untuk elak di serang sakit kepala. 


Mesti anda nak tau kan apa fungsi B. Complex ni. Jom baca info tentang B.Complex & Ostematrix. Vitamin untuk sakit kepala.





Ostematrix 

~Ostematrix Shaklee (mengandungiKalsium,Magnesium,Vitamin D)
Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala/migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing...


B. Complex

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat sakit kepala/migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. Sekiranya ia berpunca daripada pemakanan, maka anda kena lah jaga makan. Begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti dan sebagainya. ...


Jika anda mengalami masalah yang sama, cepat-cepatlah amalkan 2 vitamin ini. Hubungi saya ye. 


Penghantaran ke seluruh Malaysia. COD area Kuantan, Pekan & Kemaman. Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian, pembelian produk, menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan saya melalui  : 
Gmail: hatini277@gmail.com 
Call/whatsapp: 019-9667905

Setiap pembelian, beserta dengan konsultasi ekslusif 
 **Kesejahteraan anda Kepuasan kami**

0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment