Senarai Pengedar Shaklee

Saturday, May 10, 2014

Shaklee Kuantan: Anemia Semasa Hamil

.







Ibu hamil kerap mengalami masalah Anemia. Popular dengan istilah darah rendah atau pun kurang darah serta HB rendah. Keadaan ini berlaku kerana bayi mengambil banyak zat dan nutrien untuk tumbesaran mereka. Walau bagaimanapun masalah HB rendah ini, tidak boleh diambil ringan.




Anemia ialah suatu keadaan kekurangan hemoglobin dalam darah. Bacaan hemoglobin yang baik bagi seorang dewasa yang sihat adalah secara puratanya 12 gram/100ml darah. Anemia dikenalpasti/didiagnosis jika kandungan hemoglobin di dalam darah kurang daripada 11 gram/100ml atau kurang 10 gram/100ml semasa hamil. Semasa hamil, isipadu bekalan darah meningkat , justeru itu zat besi dan zat-zat lain amat diperlukan. 



Keperluan zat besi (iron) sebelum hamil, ialah 15 miligram (mg) sehari.  Semasa hamil, ibu-ibu perlukan lebih zat besi untuk membantu mengekalkan kesihatan ibu dan bayi. Oleh itu, wanita hamil memerlukan 30mg zat besi setiap hari. Vitamin C pula membantu badan ibu menyerap zat besi dengan lebih efisien. Manakala teh dan kopi membuatkan badan ibu sukar menyerap zat besi. 









Apakah simptom-simptom anaemia?

Keletihan dan sesak nafas adalah tanda-tanda biasa bagi anaemia. Namun ibu-ibu hamil mungkin tidak sedar bahawa mereka  menghidap anaemia kerana simptom-simptom ini juga dialami oleh ramai lagi wanita hamil yang tidak mengalami anaemia.

Sakit kepala, tinnitus (telinga berdengung) dan jantung berdebar adalah simptom-simptom lain anaemia, selain mempunyai tabiat mengidam makanan yang tidak biasa. Kelopak mata, dasar kuku dan lidah juga mungkin kelihatan pucat.



Bagaimanakah anaemia dirawat?

Doktor anda akan berbincang dengan anda tentang pemakanan untuk memastikan anda makan cukup makanan yang betul, dan beliau juga mungkin mempreskripsikan pil zat besi.

Keburukan pil zat besi ialah walaupun ia boleh memperbaiki tahap zat besi dalam badan, ia juga mempunyai kesan sampingan yang kurang menyenangkan. Pil zat besi boleh menyebabkan sembelit dan masalah perut yang lain seperti loya, cirit-birit dan sakit perut. Meningkatkan pengambilan serat dalam diet semasa mengambil pil zat besi boleh membantu mengelakkan sembelit. Mengambil pil tersebut semasa waktu makan pula boleh membantu mengurangkan kesan sampingan yang lain.


Jika ibu-ibu hamil tidak suka akan kesan pil zat besi, ibu-ibu hamil ada pilihan untuk mengantikan pil zat besi kepada  VITALEA. 










Apa itu Vitalea?


Vitalea merupakan multivitamin terawal (1915) dicipta didunia dan dicipta oleh Dr. Shaklee sendiri. Dahulunya dalam bentuk cecair sekarang sudah dalam bentuk tablet.

Setiap tablet Vita Lea mengandungi :

♥ 30 nutrisi harian hasil estrak sayuran dan buah

♥ 12 vitamin

♥ 7 mineral penting


Vitalea Shaklee bukan sekadar multivitamin & multimineral tetapi ada tambahan zat besi. Teknologi salutan mikro menyebabkan vitamin ini cepat larut dalam badan kita, bila cepat melarut maka khasiat akan cepat sampai dalam sistem badan kita. Vitalea membantu masalah Anemia pada ibu-ibu hamil.



SIAPA PERLU AMBIL VITA-LEA® IRON FORMULA 

1. Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh jangka panjang.
2. Individu yang tidak lengkap diet hariannya.
3. Individu yang ingin meningkatkan sistem imun.
4. Remaja yang sedang membesar.
5. Lelaki dan wanita tidak kira peringkat umur.
6. Wanita hamil, menyusukan anak dan dalam pantang.
7. Wanita hamil atau sesiapa sahaja yang mengalami masalah Hb rendah.




Oleh itu, ibu-ibu hamil yang ada masalah Anemia jangan risau ye. Boleh cuba ambik Vitalea untuk membantu masalah anemia anda. Pengambilan suplemen 2 biji Shaklee Vita-Lea Iron Formula sangat-sangat membantu menangani masalah anemia (low Hb) ketika hamil ini. InsyaAllah.





TESTIMONI VITALEA














Setiap pembelian, beserta dengan konsultasi ekslusif 
 **Kesejahteraan anda Kepuasan kami**





Penghantaran ke seluruh Malaysia. COD area Kuantan, Pekan & Kemaman. Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian, pembelian produk, menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan saya melalui  : 


Gmail: hatini277@gmail.com 
Call/whatsapp: 019-9667905


0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment