Senarai Pengedar Shaklee

Monday, December 29, 2014

Vitamin Tingkatkan Sistem Imun

.


Vitamin merupakan salah satu nutrisi yang diperlukan oleh seluruh anggota tubuh selain karbohidrat, mineral, dan protein. Semua zat-zat tersebut memiliki fungsinya tersendiri. Oleh kerena itulah, keperluan nutrisi yang mencukupi  sangat penting kepada kesihatan tubuh anda. Vitamin dapat membantu mempertahankan, menjaga, meningkatkan serta melawan berbagai virus dan bakteria yang membahayakan tubuh. 



Sakit merupakan salah satu tanda bahawa sistem daya tahan tubuh seseorang sedang menurun. Maka, pengambilan aneka vitamin yang diperlukan oleh tubuh dapat membantu menjaga serta meningkatkan sistem imun tubuh. 4 vitamin yang berperanan meningkatkan sistem imun tubuh ialah:



Vitamin A


Inilah salah satu vitamin yang harus kita ambil setiap hari.  Vitamin A memiliki fungsi sebagai benteng   penghalang virus, bakteria serta kuman yang akan masuk ke tubuh. Tidak hanya itu, vitamin A juga akan membunuh berbagai kuman, bakteria serta virus yang masuk ke tubuh seseorang. Aneka sayuran hijau serta buah-buahan merupakan berbagai makanan yang merupakan sumber vitamin A. Mungkin sukar bagi kita untuk mengambil buah-buahan dan sayuran yang mencukupi. Maka Carotomax dapat membantu anda untuk memenuhi keperluan vitamin A dalam tubuh. 





Vitamin B. 

B6 dan B12 merupakan jenis-jenis vitamin B yang di maksud. Mengenai fungsinya, Vitamin ini berperanan untuk memberi tenaga serta meningkatkan sistem daya tahan tubuh.  Menambah pengambilan aneka makanan yang mengandungi vitamin B6  memberi impak besar pada peningkatan daya tahan tubuh seseorang. 





Vitamin C. 

Semua orang pasti setuju,  vitamin C merupakan salah satu vitamin yang dapat menjaga dan meningkatkan sistem imun tubuh. Fakta sesungguhnya, Vitamin C menjadi salah satu benteng pertahanan tubuh yang memiliki tugas menghalau serta memusnahkan virus dan bakteria yang membahayakan tubuh anda. Aneka buah merupakan sumber vitamin C. 





Vitamin E.

Inilah vitamin keempat yang memiliki fungsi yang hampir sama dengan ke tiga vitamin yang sudah dijelaskan di atas. Keistimewaan lainnya daripada vitamin E, selain dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh juga dapat membunuh sel-sel kanser. Bagi anda yang ingin mencegah penyakit kanser, usahakan untuk  mengambil vitamin E secukupnya. 







Pembelian beserta konsultasi percuma boleh hubungi:


019-9667905
Hatini Mustafa


Salam manis



Penghantaran ke seluruh Malaysia. COD area Kuantan, Pekan & Kemaman. Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian, pembelian produk, menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan saya melalui  : 
Gmail: hatini277@gmail.com 
Call/whatsapp: 019-9667905

Setiap pembelian, beserta dengan konsultasi ekslusif 
 **Kesejahteraan anda Kepuasan kami**

0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment